regn på ett bra sätt

I morse gick jag upp ungefär vid elva. Jag tittade ut genom fönstret och upptäckte att det var mulet.
Sen tog jag en kopp kaffe och satte mig och stickade, upptäckte då att det hade börjat regna.

"Attans", tänkte jag, "nu kan jag inte jogga".

Inte för att jag hade tänkt göra det. Dels för att jag är förkyld och dels för att jag är lat, men det känns ändå bra att ha en riktig ursäkt.

Ikväll ska jag till mormor och morfar eftersom mormor fyller 81. Grattis mormor!

Också grattis till brorshan som har namnsdag och har fått 70kr, en blå plastkatt, en sån där penna med flera färger och ett bokmärke av mig. Allt inslaget i ett mannagrynpaket. Katten, pennan och bokmärket var i och försig mina gamla saker, men han blev säkert glad ändå.

Ha det! :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback