ISSD

Det finns en "klubb" på Facebook som heter International Skip School Day. Denna grupp är listad under kategorin "protest", men det är inte klart vad man protesterar mot.

Beskrivningen lyder ungefär så här:

Denna  grupp är för er som inte bryr er. Vi tänkte att om många runt hela världen skolkar så skulle det ju kanske komma på TV att det var en internationell skolkdag...

Okej, så gruppen är alltså skapad av och för människor som vill slippa skolan en dag och samtidigt vill känna samhörighet med andra runt hela jorden, och vara med på TV. Helcoolt tycker vissa, men det tycker inte jag. Inte för att jag kan argumentera med att de kommer missa jättemycket på en skoldag, men jag fattar inte det roliga eller viktiga med att skolka den 1a november. Och jag fattar verkligen inte varför man kan kalla det en protest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback