Smink


Bilden föreställer sminket som jag har på mig varje dag.
Alla som sminkar sig har nog ett sånt här kit för vanliga dagar i tråkiga skolan osv.
Men det varierar mellan de här produkterna också, ibland skippar jag mascara till exempel.

Från vänster på bilden ser ni en avtvättad mascara-borste från en H&Mmascara, den andvänder jag som ögonbrynsborste.
Efter den kommer min ansiktslotion, Time Pure and Clean; Matifying Day Lotion från Aco/Apoteket, riktigt bra och dryg för sitt ringa pris (måste snart köpa en ny, för den är typ slut).
Sen kommer mina concealers (Time Pure and Clean; Cover up Cream och concealer 1 från The Body Shop) den första från vänster krymper och döljer finnar, och den andra köpte jag på superrea i Köpenhamn för 35 kr, den andvänds till ögonen.
Sist men inte minst min mascara från The Body Shop, Waterproof mascara heter den, kort och sakligt.
Den är inte så bra, klibbar ihop fransarna och har en otymplig förpakning, ska köpa en annan.
Den svarta puderdosan (älsar det ordet) kommer från Isadora och heter Velvet Touch Compact Powder, rekomenderas varmt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback