kalas

Idag hade Martin födelsedagskalas för hela släkten.
Pappa hade redan börjat göra iordning midagen när jag vaknade och gick upp för att äta frukost. Dels för att lillkusinen skulle komma och han somnar innan maten annars, dels för att pappa hade valt att göra den mest avancerade maträtten han känner till.
Nämligen smördegsinbakad oxfilé med ädelost med smördegsinbakad broccolli med ädelost och bakpotatis med örtsmör.
Denna "simpla" maträtt skulle lagas till tolv personer dessutom, vilket kräver en bakplåt mer än min far äger, men han fixade det ändå och maten blev jättegod.

Släkten kom typ vid tre, det är alltid kul att träffa dom.
Det blir aldrig tyst vid bordet direkt!
Lillkusin är också rolig, fast jag inte gillar barn speciellt mycket. De enda små barn jag gillar är lillkusin William och kusinbarn Isak, av någon anledning har de nämligen aldrig varit såna där skrikiga barn. Och så är det ganska kul att se en liten unge springa omkring och vara helt speedad på glass! Hehe.


Självklart hade jag på mig min nya, stickade klänning från H&M
, som ni ser på bilden.
Den är i storlek medium, fast jag bukar ha x-small eller small, så det finns nog ingen som har en som sitter likadant i alla fall.
Acessoarer blev "diamantörhängen" från H&M och svarta strumpbyxor från Åhlens (men de ar jag inte på mig på bilden), för jag tyckte mina fötter såg fula ut i morse.

Obs! På bilden ser det ut som att jag har väligt stora händer, det har jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback