Hundar och mode

Idag såg jag en hundcatwalk på nån talkshow.
Hundarna hade små örhängen och stora fjäderboor, en hade till och med lackade klor!
Som hundägare tänkar jag bara, varför då? En av hussarna sa att hunden ville ha kläder, vilket är pure bulshit.
Inget djur vill ha kläder på sig. Vissa måste däremot, till exempel såna där små hundar som fryser ihjäl annars på vintern.
Gillar du mode och vill göra hunden finklädd så kan man ju alltid köpa ett fint halsband med kristaller eller varför inte göra ett hemmagjort?

Det är så här jag tycker.
- Hundar ska inte ha kläder om de inte behöver det. En hund är inte medveten om sitt utseende och kläder är bara i vägen för dom om de inte är nödvändiga. Om du klär hunden för din egen skull, skaffa en Barbie.
- Hundar kan gå själva. Husse och matte behöver inte bära dem.
- Hundar är inte barn. De kan vara fantastiska vänner men de är inte barn. Om man kallar dom sitt lilla barn så kan man ställa sig frågan "menar jag att jag gillar min hund och spenderar lika mycket tid med den som jag skulle göra med ett barn eller säger jag så för att jag behandlar hunden som ett barn?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback