Syslöjd

Nu under mitt sista skolår i grundskolan (jippi) så har jag valt att ha syslöjd hela året, det ska bli sååå kul!
Vi har världens bästa lärare, som har jobbat som designer i tio år, hela året ska handla om design.
Det första vi ska göra är att sy en tablettasks framsida, på Tutti Frutti skulle man till exempel kunna sy fast pärlor som vindruvor och brodera ränder på små tygbitar som krusbär på ett stort tygstycke. Jag ska sy om en ganska gammal ask med ett barn som klättrar upp för en palm med en stam av godisbitar och en text som lyder "Soliga, syrliga godisbitar" eller något liknande.

Sedan ska vi få ett mönster på en en enkel, enfärgad väska och sedan designa resten själva!
Jag tror att jag ska brodera en bild av lilla My på den och sy fast två fickor, också dem med broderi.

Det kommer bli så kul!
Kanske kan jag få inspiration nog till att sy en egen klänning till niornas bal!
Eller kanske inte...  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback