Ridkläder

Jag rider på ridskola en dag i veckan när jag är i Stockholm men när jag är i Smäland på loven så rider jag varje dag, alltså så har jag ridkläder.
En tjej i min ridgrupp har alltid en v-ringad, stickad tröja på ridlektionerna.
Alla andra har gammal t-shirt och tjocktröja.
Tidigare så har det verkat lite annorlunda bara men idag på ridlektionen hade hon ett stort pärlhalsband på sig... Alltså, det är en ridlektion, man behöder inte vara jätte-stylish hela tiden!
Varför lägga pengar på att se assnygg ut på ridningen när ingen bryr sig över huvud taget, plus att det inte är praktiskt eller bekvämt! (halsbandet "studsar" och det gör ont när pärlorna är stora).

Kort sagt, det är ockej att inte vara stajlad hela tiden.

            Min egen ridoutfit:
  • bruna ridbyxor, CRW/HÖÖKS
  • blommig t-shirt, H&M
  • grön och vit cardigan, HÖÖKS
  • blå vindjacka, CRW/HÖÖKS
  • svarta stallskor, HÖÖKS
  • rutiga ridstrumpor, HÖÖKS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback